23 Aralık Pazartesi 19:00-22:00
Uzun Metraj Film Senaryosu Yazımı
Handan Öztürk
Atölye
Bu atölyede uzun metrajlı film yazımında yoğunlaşacağımız on iki haftalık dolu dolu bir çalışma bekliyor bizi.
Atölyemizde, Handan Öztürk’ün rehberliğinde, katılımcı yazarın yaratıcı potansiyeli ve hikâyesinin, provokatif bir yaklaşımla özgün bir karakter kazanması sağlanacak. Atölye esnasında yine yazara, senaryonun temel kuralları ve ana yapısı verilecek. Bu süreçte ulaşılan o özgün hikâye, senaryonun doğru matematiğine, ana yapısına entegre edilecek.
Sonuç olarak, yazarın bilinç ve bilinç altına yapılan yolculukla ortaya çıkan özgün hikâyenin profesyonel bir senaryo formuna dönüştürülmesi amaçlanacak.
On iki haftalık çalışmayı tamamlayan katılımcılara bir sertifika verilecek.
Atölyenin her haftasında yapacaklarımızı şu başlıklarda özetleyebiliriz:
1 - Farkındalık bilinci ve atölye
2 - Senaryo nedir, sinemasal metin türleri, konu ve önermeler
3 - Sahne, belirteçleri ve sekans. Yazma pratiği
4 - Aristoteles dramasının özellikleri ve yazım formatları
5 - Film izleme üzerinden yazım formatları analizi
6 - Sinopsis yazımı
7 - Karakter geliştirme ve sinopsisin “bilinç altı”
8 - Tretman değerlendirmeleri (Birinci dönüm noktasına kadar)
9 - Tretman değerlendirmeleri (Tepe notasına kadar) 10 - Çatışma geliştirme ve sıralama
11 - Senaryoda ritm ve oran
12 - Tretman değerlendirmesi (Final).
Handan Öztürk: Yazar, yönetmen, yapımcı. Marmara Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, Okan Üniversitesi sinema bölümlerinde, İstangul Film Akademisi ve Femlog Sinema Atölyesi'nde ders verdi. Bana Git de, Benim ve Roz'un Sonbaharı filmlerinde senarist, yönetmen ve yapımcı olarak çalıştı. Ferzan Özpetek'in Harem Suare'sinde süpervizörlük, Avni Kütükoğlu'nun Fotoğraftaki Kadın'ında yardımcı yönetmenlik yaptı. Kerem ile Aslı, Küçük Besleme, Üvey Baba dizilerinin senaryosunu yazdı. Yayımlanmış sekiz romanı var.
Teyitli katılımcılar için ve ücrete tabi.