Ömer Erdem

 

26 Ekim 2021 Salı 19:00

Dünden Bugüne İlk Kitap: Gülten Akın-Tuba Bozkurt

Tuba Bozkurt

Moderatör: Ömer Erdem

Şiir Gecesi

 
Şiir yeni şairler ve yeni şiir kitaplarıyla yaşamaya devam eder. Her ilk kitap, şair için bir temel taşı sayılır. Şiiri, şairleri odağına alan "Şiir Gecesi" serimizde, bu kez şair Ömer Erdem'in moderatörlüğünde dünden bugüne ilk kitaplara bakacağımız bir dizi konuşma planladık.
 
Bu akşam, Tuba Bozkurt ilk kitabı Kontrollü Patlama'yı ve modern şiirimizin başat şairlerinden Gülten Akın'ın ilk kitabı Rüzgar Saati'ni konuşmak üzere konuğumuz oluyor.
 
Binamızdaki etkinliğe katılım önceden kayıt yaptıranlarla sınırlı tutulacak, girişte HES kontrolü yapılacaktır.   

Tuba Bozkurt: 1994, Hatay/Samandağ doğumlu. Çukurova Üniversitesi mezunu. İstanbul’da inşaat mühendisi olarak çalışıyor. Şiirleri, Sözcükler, Natama, Ecinniler, Yeni E, Moero, Başka Dünyalar, Petroleus, Sakat Fanzin gibi dergilerde yayımlandı. “Kontrollü Patlama” dosyasıyla 26. Arkadaş Zekai Özger Şiir Ödülleri'nde Jüri Özel Ödülü kazandı.

Ömer Erdem: Bozkır Lisesi’nde okudu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Arkadaşlarıyla Kaşgar dergisini kurdu. Dokuz şiir kitabı çıkardı. Şair-yazar. Pas şiir kitabı 2015’te Fazıl Hüsnü Dağlarca ödülüne değer görüldü. Son kitabı İstanbul’a ise 2019’da Everest’ten yayımlandı.

Yalnız ve toplumsal arılar

 

bu boşluğa başka biri

bu boşluktan kurtulabilecek biri baksın.

 

milyon kez gidiyorum çamurumla karşılaşmaya 

hışırtılar işaretler taşır, ormana rağmen ormanı tanımaya

ölü olmadığımı kanıtlamaya 

duygusuzluğumla kaskatılığımla elden kaçırdığım ne varsa

belki başka bir tanrı belki başka bir ev

aşağı bakarken oraya nasıl çıktığımı hatırlatan yerlerimi de bulmaya.

 

bugünün dünlerine ve bugüne

beni bana anlatan bütün peygamberlere; 

sıvı hâle geçmeden doğrudan gaz hâle geçmeye

 

saatleri kabul edersek çözünmüş oluruz. 

 

kurumuş dal toprağa, ölülerimiz toprağa

tanıdık böcekler gövdeme yeniden yürüdü

-evlerin eksibirinci katlarında küflenenleri unuttuk-

ardına kadar açık uyuduğum oda

güvende hissettiren sarsıntı

performans sanatçısı olarak sakallı arılar 

kovan faaliyetleri, ilk örnekler, 

hatta ticari tozlaşma için yetiştirilen yalnız arılar

kötüye kullanılmış bir yaşam

etimin ısınmasına, şişmesine ve yanmasına neden oldu.

 

mecidiyeköy metrobüsünden yeni kapı metrosuna oradan marmaraya geçerek sağ kalmış

her sabah uyandığından sağ kaldığına inanmış

bu ne yapacağı belli olmayan hayvanlar

beyaz yakalı “gelecek “ten umutlu başlığıyla 

işlerinden memnun olmalar

hayat planlarında evlilik ve çocuk sahibi olmaklarla

mutlu olacaklarrr

 

asıl tehlike performansa katılan ilk arılar

sınırlar sabırlar selametlerle

cüretkar ütopyacılar

  • kare şeklindeki bir peteği bile doğalarına özgü olarak şekillendirmez ancak çerçevelere çok iyi uyum sağlarlar
  • kendilerine sunulan fiziksel zorluklar ya da kısıtlamalar ne olursa olsun, kesintisiz çalışmaya devam ederler
  • balın romantik gösterimiyle ilgilenmezler
  • kolonide inşaat, temizlik, bebek bakımı, cenaze, savunma işlerinden sorumludurlar
  • bazıları çiftleşme esnasında ölürler
  • işçi arıların dikenli iğnesi bulunur, bu iğne ile bir canlıyı soktuklarında iğnelerini bırakır ve ölürler.

bir performans sanatı olarak ölüm yalnız arıya nasıl açıklanır?

--Tuba BOZKURT

Katılım üst sınırına ulaştığımız için artık kayıt alamıyoruz. İlginize teşekkür ederiz.


Öğrenci
Mezun
Evet
Hayır