13 Ekim 2021 Çarşamba 18:30-20:00
Bir Katlin Provası
Azade Köker - Burcu Pelvanoğlu - Rebekka Endler
Moderatör: Naz Kocadere
Çağdaş Sanat Konuşmaları
Zilberman Gallery'nin öncülüğünde çok özel bir program sunuyoruz bu akşam: Azade Köker’in, 4 Aralık’a dek Zilberman Istanbul’da devam eden Bir Katlin Provası sergisine eşlik eden yayını duyuran, sanatçıya ve yazarlara sorular yönelten bir söyleşiye davetlisiniz.
Bu etkinliğimiz 4 Aralık 2021 tarihine dek Zilberman Istanbul’da devam eden Bir Katlin Provası sergisi kapsamında gerçekleşecektir. Katılımcıların etkinlik öncesinde Mısır Apartmanı'ndaki 3. katta yer alan sergiyi ziyaret etmelerini öneririz.
İstiklal Cad. No.163 Mısır Apartmanı K.3 D.10
Beyoğlu / Istanbul
Phone: +90 212 251 12 14
E-Mail: zilberman@zilbermangallery.com
(Ziyaret saatleri: Salı-Ctesi 11:00-18:00 / Zilberman İstanbul Pazar ve Pazartesi kapalıdır.)
Lütfen Kıraathane'deki etkinliğimize katılmak için, 11 Ekim Pazartesi gün sonuna dek kayıt yaptırınız. Sadece kayıtlı katılımcılara açık olacaktır ve girişte HES kontrolü yapılacaktır.
Azade Köker: 1949, İstanbul doğumlu. Berlin ve İstanbul'da dönüşümlü olarak yaşamakta ve çalışmaktadır. Berlin'deki Braunschweig Teknik Üniversitesi'nde profesör olarak görev almıştır. Kişisel sergilerinden bazıları: Bir Katlin Provası (Zilberman Gallery, Istanbul, 2021), Verblendet (Zilberman Gallery, Berlin, 2018), Her Yerde, Hiçbir Yerde (Zilberman Gallery Istanbul, 2016), Azade Köker (Proje 4L, Elgiz Müzesi, İstanbul, 2015), Hareketli Mekanlar (Zilberman Gallery, 2013), İnsanlık Hali (Milli Reasürans Sanat Galerisi, İstanbul, 2007), Yokluğun Şeffaflığı (Otto-Galeri, Münih, 2004), ve Bahçelerin Şeffaflığı (Kunstverein, Bielefeld, 2001). Katıldığı bazı karma sergilerse: Etkileşimler (İstanbul Modern Sanatlar Müzesi, 2021), Günün Sonunda (OMM-Odunpazarı Modern Müze, Eskişehir, Türkiye), Nature in Art (MOCAK, Krakow, Polonya, 2019), The Spirit of the Poet (Zentrum für verfolgte Künste, Solingen, Almanya, 2019), Ultrahabitat (Zilberman Gallery Berlin, 2016), Minor Heroisms (Zilberman Gallery Istanbul, 2015), Meeting Point (Kunstverein Konstanz, Almanya, 2015) ve Hayal ve Hakikat (İstanbul Modern, İstanbul, 2011).
Profesör Azade Köker'in eski dönem çalışmaları genel olarak kimlik ve aidiyet konularına değinir. Sanatçı 'melezleme'yi kaçınılmaz bir hayatta kalma mekanizması olarak gösterir. Bu melezlemeye, farklılık, şeffaflık ve hassasiyet aracılığıyla ulaşılır. Daha ileri dönem çalışmalarında ise doğa, kültürel bir yapı olarak müzakere edilir. Köker, insanlar tarafından müdahaleye uğramış bir doğanın görüntülerini yaratır, daha sonra da bunları yüzeyde tekrar eden bir desen aracılığıyla tahlil eder. Bu yüzey katmanlama ve yeniden işlemeyle görüntünün mükemmelliğini ve okunaklığını bozar ve resimlerin olanaklarını yorumlar.
Köker'in çalışmaları pek çok özel ve kamusal koleksiyonda yer almaktadır. Bunlardan bazıları: Akbank, İstanbul; The British Museum, Londra; Berlinische Gallery, Berlin; Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi, İstanbul; Lebendiges Museum, Berlin; John Michael Kohler Arts Center, Wisconsin; İstanbul Modern. Sanatçının heykellerinin sergilendiği kamusal mekanlar ise şunlardır: Cuvry-Brunnen (Berlin), Bundesgartenschau (Berlin), Menschenlandschaften (Berlin), Frechen Museum (Düsseldorf), Bremen-Nord Zentralkrankenhaus (Bremen), Schule am Barbarossaplatz (Berlin), Schlosspark (Wolfsburg), Türkiye Büyükelçiliği Binası (Japonya), Altınpark (Ankara), İstanbul Borsası (İstanbul), Aspat Art Park (Bodrum) ve Almanya Büyükelçiliği Parkı (Ankara).
Burcu Pelvanoğlu: Sanat tarihçisi. 2003 yılından bu yana Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesidir. Adı geçen derneğin Başkan Yardımcılığı (2005-2008), Başkanlık (2009-2012), Uluslararası Komite Başkan Yardımcılığı (2010-2013) ve Sansür Komitesi Başkanlığı’nı (2015-2018; 2020-) yürütmüştür. 2001 yılından bu yana farklı platformlarda yazıları yayımlanan Pelvanoğlu, 2002 yılından bu yana Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü öğretim üyesidir. Lisans kademesinde Türkiye’de Modernleşme ve Sanat, Çağdaş Düşünce ve Sanat; Yüksek Lisans ve Doktora kademesinde Çağdaş Sanat Kuramı, 1980 Sonrası Türkiye’de Sanat derslerini yürüten Pelvanoğlu, Yeditepe Üniversitesi’nde de misafir öğretim üyesi olarak Sanat Eleştirisi dersini vermektedir. Yayınlanan kitapları arasında Hale Asaf: Türk Resim Sanatında Bir Dönüm Noktası (2007; genişletilmiş ikinci baskı 2018), Batı Uygarlığı Tarihine Teorik Bir Giriş (Hilmi Yavuz ile birlikte, 2008), Hoca Ressamlar Ressam Hocalar: Sanayi-i Nefise’den MSGSÜ’ye Resim Hocaları (2009), Devrim Erbil (2010), Mevlut Akyıldız (2011), Neşet Günal (2012), Meriç Hızal (2012), Füsun Onur (2013), Özdemir Altan (2014), Nejad Devrim (2014). 1980 Sonrası Türkiye'de Sanat: Dönüşümler (2016), Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız Türkiye’de Modernleşme ve Sanat (2017) bulunur. Düzenlediği sergiler arasında Kaotik Metamorfoz (Proje4L, İstanbul, 2010), Hayal ve Hakikat (İstanbul Modern, 2011, Fatmagül Berktay, Levent Çalıkoğlu ve Zeynep İnankur ile birlikte), Malatya Modern’e Doğru İlk Adım: Merkez Bankası Koleksiyonu’ndan Bir Seçki (Malatya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, 2018), Bakış: Merkez Bankası Koleksiyonu’ndan Bir Seçki (Bursa Göç Müzesi, 2018), Bizim Sayfiyelerimiz Merkez Bankası Koleksiyonu’ndan Bir Seçki (Antalya Kültür Sanat, 2019), Modernin Dili Merkez Bankası Koleksiyonu’ndan Bir Seçki (Amasya ve Sivas, 2019, 2020) bulunuyor.
Rebekka Endler: Dedektif hikayeleri yazmak için toplum hakkında bilgi toplamak fikriyle Almanya'nın Köln ve Freiburg kentinde Sosyal Bilimler okudu. Bunun yerine, en büyük suçlardan birinin ataerkillik olduğunu ve dedektif hikayelerinin bunu değiştirmek için aracı olmadığını keşfetti. Bugün, Köln merkezli serbest gazeteci ve radyo yapımcısı. Beyaz bir ABD polisi ve karısının Siyah çocukları evlat edinmesiyle ilgili ilk radyo hikayesi, 2017'de en iyi transatlantik gazetecilik için RIAS Radyo Ödülü'nü kazandı. Gündelik yaşamdaki ataerkil düzen hakkında çok satan bir kitap olan "Das Patriarchat der Dinge"nin (Dumont 2021) yazarıdır.
Naz Kocadere: Küratör ve yazar. Zilberman Gallery, İstanbul’da program yöneticisi olarak çalışıyor. Yakın dönemde, De Appel Amsterdam’ın düzenlediği Küratöryel Programa Eylül 2019-Haziran 2020 arasındaki seçilen altı kişiden biri olarak, SAHA Derneği’nin desteğiyle katıldı. Katılımcıların hazırladığı matbu sergi “This may or may not be a true story or a lesson in resistance” Şubat 2021’de yayımlandı. Ayrıca, Amsterdam’da PuntWG’de “Avant Gardener” (2020) ve İstanbul’da Bilsart’ta “Hemhâl üzerine denemeler” (2019) sergilerinin küratörlüğünü üstlendi. Naz, Asociación de Arte Útil platformunun ortaklığıyla SALT (2018), Öktem&Aykut (2014-2016) ve 13. İstanbul Bienali’nin (2013) sergi ve araştırma programlarının ekiplerinde görev aldı. Lisans eğitimini görsel iletişim tasarımında tamamladıktan sonra Naz, yüksek lisans derecesini İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Kültür Yönetimi Yüksek Lisans Programından aldı. Uluslararası Eleştirmenler Derneği (AICA) Türkiye üyesi olan Naz’ın yazıları Art Unlimited, Borusan Contemporary Blog, SALT Online Blog ve Milliyet Sanat gibi matbu ve dijital kanallarda yayınlandı.
Lütfen önceden kaydolunuz.