Raşel Meseri

10 Ocak 2025 Cuma 18:00

Tekinsiz Geceler

Raşel Meseri

Sergi Açılışı

Gece. Dışarıdan sesler geliyor. Aşağıda bir şeyler olmakta. Kimi zaman rüyalara da sızan o kavgaların sesleri. Dinleyicisi kalmasa da çalmaya devam eden sokak çalgıcılarının müziği. Mesaisini aksatmayan sarhoşların, her gün aynı saatte Amerikan emperyalizmine sadakatle çatanların sesleri. Sokağın ses kuşağına karışan sirenlerin, peşi sıra kaldırıma vuran siyah polis botlarının sesleri.

Gecenin seslerinin çağrısına icabet eden bir çift meraklı göz balkona çıkıyor. Gökyüzü karanlık, apartman dairelerinin çoğunun ışıkları kapanmış. Sahneyi aydınlatan sokak lambaları ve dükkân vitrinleri. Bazen de iş makineleri, taraftar meşaleleri, polis fenerleri, araç farları… Canlılar ve nesneler gölgelerinden ayırt edilemez hale geliyor. Asla uyumayan şehirde yayalara ayrılmış bu sokak, ışığını, gölgesini, kontrastını kendi kendine üretiyor. Gelip geçenlerin fırça darbelerini taşıyan bir çeşit fotoğraf tuvali.   

Raşel Meseri’nin Tekinsiz Geceler başlığında topladığı fotoğraflarının tekinsizliği buradan geliyor. Tuval hep aynı tuval. Sokak hep aynı sokak, kaldırım taşlarından tanıyoruz. Ama sahne değişiyor. Gölgeler büyüyüp küçülüyor, adeta bağımsızlıklarını ilan etmişler. Sokağın koreografi becerisi şaşkınlık uyandırıyor. Hem çok tanıdık hem çok tuhaf. Hem rutin hem olağanüstü. Bazen canlı bazen halsiz. Tekinsiz.

Meseri’nin Meskûn Zaman ve Elsa Niego’nun Cenaze Alayı romanlarındaki hayalet kahramanların ve onlara eşlik eden ebabil kuşlarının bakışı da sinmiş sanki fotoğraflara. Şehre, canlılarına ve cansızlarına tepeden bakıyor bu fotoğraflar, ama aralarına sızma arzusu da baki. Yarı-kuşbakışı. Kuşlar da hep kuşbakışı görmez ki zaten, diyen bir açı: Bazen tepeden bazense aralıklardan bakıyoruz sokağa. Gecenin seslerinin çağrısıyla balkona çıkıp kendisine biçilmiş seyirci rolüne ufak bir isyan düzenleyen, her ışıkta ve her araçla imaj üretilebilir dercesine cep telefonunu kapıp geceyi resmeden, sakin kalmayan bir şehir sakininin bakışı bu. 

Kaleme alan: Fırat Yücel

Sergi günü kısa sohbet moderatör: Fırat Yücel

Raşel Meseri: İzmir doğumlu. E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV bölümünü bitirdi, çeşitli belgesel ve kısa filmler yaptı. Romanlarından Köpekbalıklarının Kayıp Şarkıları Delidolu Yayınları (2018) tarafından, Kırık Şehir (2020), Küt Oynayan Kadınlar (2021), Meskûn Zaman (2022) ve Elza Niyego’nun Cenaze Alayı (2024) ise Alfa Yayınları tarafından basılmıştır. Ayrıca Habitus, Ayrıntı ve obiçim yayınları tarafından basılmış birçok öyküsü ve çocuk kitabı bulunmaktadır. Aynı zamanda oje tekniği kullanarak resim yapar.

Lütfen önceden kaydolunuz.


Öğrenci
Mezun
Evet
Hayır

Kaydolmak için tıklayınız