14 Kasım 2024 Perşembe 19:00
Macbeth: İyi, Kötü, İktidar ve Hırs
Barış Atay, Ezgi Çelik
Moderatör: Bahar Çuhadar
Tiyatro Konuşmaları
Eski bir batıl inanca göre adı asla bir tiyatroda dahi anılmaması gereken çok güçlü bir oyun var. Cadılıkla başlayıp kopmuş kanlı kellelerle biten. Bilmecelerle, kehanetlerle, kâbus imgelemleriyle ve bir sürü acımasız cinayetle dolu bir oyun.
William Shakespeare'in kimi zaman "İskoç Oyunu" ya da "Macbeth'in Trajedisi" diye anılan oyunu Macbeth, Moda Sahnesi’nin yeni sezonunda izleyicilerle buluştu. Emine Ayhan’ın Türkçeye çevirdiği oyunun yönetmenliğini Kemal Aydoğan üstleniyor. Tahtı çalan, dehşetle hüküm süren ve kanlı bir sona doludizgin giden bir İskoç soylusunun hikâyesini anlatan Macbeth, Shakespeare'in en kısa trajedisi olmakla birlikte en çok olay içerenlerinden bir tanesi.
Oyun boyunca Shakespeare’in hırs, güç ve şiddete dair, dönemindeki siyasete doğrudan göndermelerde bulunan önemli soruları var biz seyirciler için. Bu sorular günümüzde de yankılanmaya devam ettikleri, geçerli oldukları için Macbeth hâlâ güncel…
Çünkü Shakespeare Macbeth’in ve karısı Lady Macbeth’in trajedisini anlatırken, sadece tiyatro tarihinin ölümsüz eserlerinden birini yaratmakla kalmamış, aynı zamanda onların kişiliğinde ve kaderlerinde ortaya çıkan, ama aslında bütün insanlar için geçerli olabilecek insana dair özellikleri, insana ait mümkün mutsuzlukları da gözler önüne sermiştir.
Bütün bunları ve daha fazlasını konuşmak için Bahar Çuhadar moderatörlüğünde, oyunun başrol oyuncuları Barış Atay ve Ezgi Çelik’i Kıraathane İstanbul Edebiyat Evi’ne konuk etmekten mutluluk duyuyoruz.
Barış Atay: İlk, orta ve lise öğretimini Antakya’da tamamladı. Çukurova Üniversitesi Biyoloji Bölümü’nü son sınıfta bırakıp Yeditepe Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nü kazandı. Burada lisans eğitimini tamamladıktan sonra Kadir Has Üniversitesi Sinema TV bölümünde yüksek lisans programına girdi. Sanat İşliği Tiyatrosu’nda Maksim Gorki- Ekmek İşçileri, Tiyatro Karnaval’da Craig Wright-Görünmeyen, Kadıköy Emek Tiyatrosu’nda Jean Genet-Sıkıgözetim Özen Yula-Kırmızı Yorgunları Onur Orhan-Sadece Diktatör, Frankfurt Güneş Tiyatrosu’nda Onur Orhan-Suç ve Keza, 2023’te kurduğu Barikat Tiyatro’da kendisinin yazdığı İntihar Şov adlı oyunlarda oynadı. Hasan Tolga Pulat’ın Güzel Günler Göreceğiz, Esen Işık’ın Köpek İlker Savaşkurt’un Sürgün Türküleri ve Damat Koğuşu ve kendisinin yönettiği Eksik adlı sinema filmlerinin yanı sıra çeşitli TV projelerinde rol aldı. Montreal, Channai, Varşova, Nürnberg, İstanbul, Adana Altın Koza, Malatya gibi festivallerde ulusal ve uluslararası katagorilerde yarışan, çeşitli ödüller alan, Eksik ve Aden isimli iki uzun metraj sinema filminin yönetmenliğini yaptı. Mengene adlı müzik grubuyla da bir yandan müzik çalışmalarını sürdürmektedir.
Ezgi Çelik: İstanbul’da doğdu. 7 yaşında İstanbul Şehir Tiyatroları Çocuk- Genç Eğitim Birimine kabul edildi. Beş senelik bir eğitimin ardından, İstanbul Şehir Tiyatroları’nda profesyonel oyunculuk yapmaya başladı. 2002 yılında girdiği Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümünü’nden 2006 yılında mezun oldu. Mezun olduğu günden beri tiyatro, sinema ve televizyonda oyunculuğa devam etmektedir.
Bahar Çuhadar: Gazeteci, tiyatro eleştirmeni, içerik üreticisi. 2004 yılında Dünya gazetesinde başladığı gazetecilik mesaisi sırasıyla Radikal ve Hürriyet gazetelerinde devam etti. 2023 yazına kadar kültür sanat gazeteciliği alanında muhabir, editör ve tiyatro eleştirmeni olarak çalıştı. Artemis Yayınları’ndan çıkan Yeni Ülke Yeni Hayat, İBB Yayınları’ndan çıkan Sokak Sanatlarında İstanbul kitaplarının yazarı. Biletinial’ın YouTube kanalı Biletinial Artı için tiyatro söyleşileri yapıyor. Tiyatro eleştirileri 10Haber’de yayımlanıyor. 2023-2024 ekim/ocak ayları arasında İBB Kültür bünyesindeki mekânlarda, oyuncuları konuk aldığı, İstanbul’da Yaşıyor ve Üretiyor’ adlı canlı bir sohbet serisi hazırlayıp sundu.
Lütfen önceden kaydolunuz.