Gül Duygu Arslan

Gülistan Karagüzel

Hakan Kırdar

İbrahim Şimşek

Mürüvvet Türkyılmaz

Rafet Arslan

Gül Duygu Arslan

Gülistan Karagüzel

Hakan Kırdar

İbrahim Şimşek

Mürüvvet Türkyılmaz

Rafet Arslan

6 Eylül 2024 Cuma 18:00

Sanatçının Hayatta Kalma Stratejileri: Bir Açık Masa Sergisi

Gül Duygu Arslan, Gülistan Karagüzel, Hakan Kırdar, İbrahim Şimşek, Mürüvvet Türkyılmaz, Rafet Arslan

Sergi Açılışı

2000 yılında start alan Açık Masa Sanat İnisiyatifi, Sanatçının Hayatta Kalma Stratejileri sergisi ile farklı kuşak, deneyim ve medyumlardaki sanatçıları yan yana getiriyor. Sanatçı varoluşunun direnişi, ontolojik halleri, gündelik hayat ve deneyim ile ilişkileri bu serginin merceğinde yer alıyor. Özellikle Gezi Direnişi sonrası güncel sanatta birlikçi eğilimin dağılması, yoğun apolitikleşme, dekoratif üslupta yükseliş ve piyasa baskısı gibi sorunsallar, gerek kavramsal gerek estetik sorgulamalar ile Kıraathane İstanbul Edebiyat Evi’ni bir tartışma forumuna dönüştürüyor.

Açık Masa; Türkiye'de sanatçı varoluşunun kendisini sorunsallaştırarak bir sergi kuruyor. Her türlü sosyal güvenceden yoksun, bir çeşit hayatta kalma oyununa dönüşen Türkiye’de sanatçı olmanın ontolojisini ameliyat masasına yatırıyor. Doğal olarak kültür endüstrisinin bir parçası olan Türkiye sanat piyasasının kendisini de bu sorgulamanın bir unsuru yaparak...

Açık Masa Sanat İnisiyatifi, 23. yılında forum, sokak eylemleri, Açık Radyo’daki Açık Masa Konuşmaları programı gibi pratiklerinin yanına sergi deneyimlerini de katıyor ve Kıraathane İstanbul Edebiyat Evi’nde güncel sanatın tartışmaktan imtina ettiği acil sorunsalları tartışmaya açıyor.

Sergi kapsamında, 23 Eylül Pazartesi günü, Rıfat Şahiner’in ön sunumu ve ardından yapılacak sanatçı forumu bu tartışmayı çokluğa değin genişletmeyi arzuluyor.

Sanatçının Hayatta Kalma Stratejileri sergisi 6 Eylül - 4 Ekim tarihleri arasında Pazar hariç her gün Kıraathane'de 11:00-19:00 saatleri arasında gezilebilir.

Gül Duygu Arslan: 2016 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Pantomim Sanat Dalı'ndan mezun oldu. Performans sanatının yanı sıra; resim, video, fotoğraf ve kolaj üzerine çalışmaktadır. Aynı zamanda çalışmalarında, kentin çeşitli kesimlerinde geçen kurumsal iş hayatı vesilesiyle edindiği sosyokültürel ve sınıfsal farklılıklara ait izlenimlerinden kesitler sunmaktadır. İstanbul’da yaşamakta ve üretimine devam etmektedir.

Gülistan Karagüzel: 2010 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Resim Bölümü'nden mezun oldu. Yüksek lisans tezini "Resimde Figür ve Doğa İlişkisine Postmodern Bakış" başlığıyla aynı üniversitede tamamladı. Çalışmalarına Kadıköy Yeldeğirmeni'ndeki atölyesinde devam etmektedir. Resimlerinde yapay ve dönüşmüş olanın doğal olana yarattığı mesafe, kentin ve doğanın kesiştiği sınır bölgeleriyle ilgilenir. Yabanıl ve dekoratif doğa parçaları, kimlikleri anonimleşmiş figürler, varoluş rolleri ve çok çeşitli mutluluk vaat eden tüketim nesneleri, bunların çatışık varlığından üreyen antiütopyalar tasarlar.

Hakan Kırdar: 1985, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Uygulamalı Sanatlar Bölümü lisans; 2006, Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Bölümü, “Çağdaş Sanat Uygulamalarında Beden Algısı, Toplumsal Kimlik ve Cinsiyet-Beden Sanatı ve Performans” konulu tez ile yüksek lisans mezunu. Yaşadığı coğrafyanın tarihi üzerine yoğunlaşarak, çağrışımlara dayalı görsel imgeler geliştirdiği çalışmalarında, bu imgeleri farklı tekniklerle, değişik form arayışlarının odağına yerleştirerek, özellikle mekâna özgü yerleştirmelerinde tarih, kimlik, aidiyet ve bellek kavramlarını “çok katmanlı“ çerçeveler içine almaya çalışıyor. 

İbrahim Şimşek: 1992 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi/Güzel Sanatlar Fakültesi/Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü'nden mezun oldu. Disiplinler arası projelerle çalışıyor. Teknik ve malzeme olarak hazır objeler ve farklı malzemelerin yan yana gelişi ile deneysel bir tavır ve biçim sergiliyor. Koşulsuz, nedensiz, ilişkisiz başlangıçlar arıyor. Yapıtlarında, tekillerin (özgün ve benzersiz) bir araya gelişleri üzerine düşünürken, Kavram üst belirleyici konumdadır. Dönüştürme/Edimsellik (Aufhebung- Hegel) hem teoride hem de ürettiği nesnelerde merkezde durur. Bir düşünceyi, bir kavramı, bir inancı, ideolojik kalıbı, bir sezgiyi bulduğumuz gibi değil, özgürlük bağlamında kaldırma ve dönüştürmeyi içerir. Sanatçı İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Mürüvvet Türkyılmaz: 1991-1992 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ne gitti. 1993-1997 yılları arasında Bilkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde Güzel Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. 1997-1999 Bilkent Üniversitesi’nde “Şiirsel Coğrafya” başlıklı uygulamalı tezini sundu. Türkyılmaz’ın farklı malzemelerden oluşan işleri, mekan-zaman ilişkisini, coğrafya, sınır, harita, kimlik, yolculuk gibi kavramları sorgulayarak sergi mekanları ve işleri arasında bir etkileşim yaratır. Kişisel ve kolektif belleğin izini sürerek bir zihin haritası oluşturur. Fotoğraf çalışmalarında çoğunlukla sürece bağlı işler üretir. Bunlardan biri ise sanatçı kimliğini sorguladığı Alice albüm projesidir. Türkyılmaz, davet edildiği veya ziyaret ettiği farklı ülkelerde mekanlar seçerek Alice Harikalar Diyarında kitabını, o ülke dilinde aldığı kitap ile fotoğraflanır.  

Rafet Arslan: Farklı zamanları, onların taşıdığı ruh ve malzeme birlikteliği içinde yan yana getiren sanatçı Rafet Arslan, zamansız bir şiirsel imge yaratma arzusundadır. Aynı zamanda yazar, müzisyen, küratör ve performans sanatçısı olan Arslan, disiplinler arasında ilişki kuran bir estetiğin izini sürer. Kurucusu olduğu; Sürrealist Eylem Grubu ve Periferi Kolektif ile Yıkım 2011, Ubik Project, Gerçeklik Terörü, Howl gibi birçok sergi, performans ve kolektif etkinliğin yönetiminde yer almıştır. Arslan, 14 kitap yayınlamıştır. Sanatçı aynı zamanda Robotik Hayaller adlı performans ve müzik projesinin parçasıdır. Arslan yaşamını ve çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

Lütfen önceden kaydolunuz.


Öğrenci
Mezun
Evet
Hayır