22 Ocak 2024 Pazartesi 19:00
Sansürü Kamusallaştırmada Gazeteciliğin Rolü
Kültigin Kaan Akbulut, Evrim Altuğ
Moderatör: Özgün Özçer
Sansür Konuşmaları
Nereden veya neden geldiği her zaman net olmayan sansür uygulamalarının sanatçılarda ve sanat alanının aktörlerinde yarattığı otosansür derinden, sessizce çalışıyor. Bu görünmez mekanizmaların sonucu ortaya çıkan otosansürü belgelemek ve ölçmek nerede ise imkansız. Böyle olunca da karşısında duruş alınamamakta. Tek çare, otosansür ve sansür üzerinde konuşmak, sansür yöntemlerini deşifre etmek, hak arayış yöntemlerini paylaşmak ve böylelikle dirençliliği artırarak sanatsal ifadenin yer alabileceği alanları mümkün mertebede açık ve yaygın tutmaya çalışmak.
Kıraathane’de Ocak ayı boyunca, Asu Aksoy ve Ekmel Ertan'ın koordinatörlüğünde, Susma24 ile ortaklaşa yapılacak “Sanat Alanında Sansür/Otosansür Sarmalını Konuşuyoruz” başlıklı üç etkinlik, dijital ve sosyal medya platformlarında içerik yönetimi düzenlemelerinin sansüre varan boyutları, kültür ve sanat kurumlarının işleyişini ve son dönemde daha sık tartışmaya açılan sansür vakalarının kamusallaştırılmasında basının rolünü tartışmaya açacak.
“Sansürü kamusallaştırmada gazeteciliğin rolü” başlığıyla, Kültigin Kaan Akbulut ve Evrim Altuğ’un konuk olduğu, moderatörlüğünü Özgün Özçer’in yaptığı serinin son etkinliğinde kültür ve sanat alanında sansür ve otosansürün deşifresiyle birlikte savunuculuğu için kilit rol oynayan basının imkanları ve sınırları ele alınacak.
Kültigin Kağan Akbulut: Boğaziçi Üniversitesi'nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler okudu. Uzun yıllar Gazete Duvar, Sanat Dünyamız başta olmak üzere birçok yayına katkı verdi. Susma Platformu'nda editör olarak çalıştı. Kurucu yayın yönetmeni olarak Argonotlar'da çalışmalarına devam ediyor.
Evrim Altuğ: M.Ü. G.S.F. Televizyon Bölümü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde eğitim aldı; aynı üniversitede Tasarım Kültürü ve Yönetimi Sertifika Programı’na katıldı. 9. Kanal Televizyonu’nda 1998’de stajyer olarak başlayan ve 2000’de bölüm sorumlusu olarak biten sanat muhabirliğini, 2000-2005 arasında Radikal gazetesi Kültür Sanat Servisi’nde sürdürdü. Çok sayıda yazı, eleştiri, röportaj ve özel haber hazırladı. 12 Eylül’den sonra tekrar faaliyete geçen Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği / AICA Türkiye kurucuları arasında yer aldı. 2006’da Açık Radyo’da, Ömer Madra eşliğinde “Açık Gazete”leri okudu. 2003’de 3.Performans Günleri’ne Recycled Performance adlı bir çalışmayla katılan Altuğ, Mart 2006–2007 döneminde Birgün gazetesinde Kültür-Sanat editör ve muhabiri olarak çalıştı. 2007-2009 arasında Sabah Gazetesi’nde aynı göreve devam etti. 2014-2015’te Cumhuriyet gazetesinde aynı görevi sürdüren yazar, halen yazı işleri editörlüğü ve eleştirmenlik ile muhabirliğine devam ettiği Milliyet Sanat, Radikal İki, Art Unlimited, art-ist, Sanat Dünyamız, Virüs ve Açık Dergi gibi pek çok sanat ve kültür yayınına röportaj ve metinleri ile katkıda bulundu; Orası Kamusal Alan, Galeri Siyah Beyaz tarihi ve Peki, Galericiler Bu İşe Ne Diyor? adlı kitaplara imzasını attı. Altuğ son olarak, Milliyet Yayınları imzası ile Milliyet Sanat dergisinin 50 yılını özetleyen Türkiye’nin Sanat Hafızası isimli kitabı yayınladı.
Özgün Özçer: Gazeteci. K24 ve Kıraathane İstanbul Edebiyat Evi'ne katkı sunuyor.
Lütfen önceden kaydolunuz.